zaterdag 16 januari 2016

Hallo, Mevrouw de Ruiter

De mobiele telefoon laat zijn vrolijke rinkeltje horen. Op het scherm verschijnt de naam van de beller. Fred, een bevriende makelaar waar ik zaken mee doe.

"Hee Fredje"

"Nee, je  blub  met blub de Ruiter, blubblubblub"

"IK VERSTAAAAA U NIET"

"blubblub looooo"

"IK VERSTAAAAA U NIET"

"blubblubblub, Fred"

"Met Fred, ik zit hier bij blubblubblub"

"Fred, ik  verstaaaaaa je niet"

"Ik blubbblub nieuw"

"Versta je me nu??

"Ja prima, wie had ik nu aan de telefoon?"

"Ik zit bij die klant waar ik  van de week over belde en die wil een afspraak met je maken"

"Maar wie had ik nou aan de telefoon?"

"Mevrouw de Ruiter"

"Josje de Ruiter?"

"Ja, dat is een vriendin van mevrouw Mulder, heel gezellig hier. Wanneer kun je bij mevrouw Mulder langs om over de hypotheek te praten".

Afspraak gemaakt en in totale verwarring verbreek ik de verbinding, ik wist niet dat Josje de Ruiter enige connectie had met Fred en mevrouw Mulder.
Terwijl ik probeer het vreemde telefoongesprek te analyseren gaat de telefoon weer.

Josje de Ruiter, meldt mijn scherm.

"Wat deed jij nou bij mevrouw Mulder?"

"Ik ben gewoon thuis, wie is mevrouw Mulder?"

"Daar was jij net, met Fred".

"Natuurlijk niet, wat moet ik nou bij een mevrouw die ik niet ken, ik wil je even iets vertellen"

"Kan Cindy bij mevrouw Mulder zijn geweest, dat is je dochter en ook een mevrouw de Ruiter"

"Nee dat geloof ik niet, ik geloof niet dat Cindy een mevrouw Mulder kent, waar woont mevrouw Mulder? Oh, dan zal het Mieke geweest zijn. Mijn schoonzuster, die heeft een soort vriendschap met die mevrouw Mulder. Wat leuk dat mijn schoonzuster jou aanbeveelt bij klanten".

"Nou dat is niet helemaal zo,  ik heb deze klant van Fred"

"Zie je nou, ik beveel je overal aan, het wordt tijd dat je me eens mee uit lunchen neemt, had ik toch niet verwacht van Mieke"

"Nou, eigenlijk....."

"Ik heb hier ook mensen in de flat, heb ik ook jouw naam gegeven, en als Mieke nou ook haar vrienden stuurt, nou dan ga je lekker. Ik ben niet gek op Mieke, maar dit is weer positief"

"Ja, ik ben heel blij met jullie"

"En denk eraan, je geeft mevrouw Mulder geen korting, ze kan het makkelijk betalen"

"Nou, ik zie wel, ik heb volgende week....."

"Ik ga hangen, belde zomaar even, laat maar weten wanneer we gaan lunchen, doei"

"Ja, goed, doei".


Ik heb de rest van de dag de telefoon niet meer opgenomen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten