maandag 7 december 2015

Bijna oudjaar

Nog een paar weken en dit jaar is weer ten einde. 2015 gaat bij ons de boeken in als een bijzonder jaar.

Marianne Croes Advies

We hebben het bedrijf opgericht en al bedrijf oprichtende doe je heel wat bijzondere ervaringen op.
Ik heb mij afgelopen week aangemeld bij Advieskeuze. De hedendaagse klant wil reviews voordat hij zin belangen door jou laat behartigen.
Ik begrijp dat wel, zelfs bij de aanschaf van een truitje bij een postorderbedrijf kan een goede review mij net over de streep trekken. Om op advieskeuze zichtbaar te zijn moet je dokken. Ik vond het eerst onzin, maar het leek toch nuttig en nu doe ik niet anders dan de gezellige reviews van mijn gezellige klanten lezen.

Ledkaarsen


Wij hebben voor het eerst in ons leven ledkaarsen gekocht, niet mooi, wel effectief en veilig. Wij hebben twee gelukkige honden met kwispelstaarten op salontafelhoogte. De mooie vlammetjes van echte kaarsen geven onrust en dat wil je niet in deze maand van Joy and Glory. We hebben nu kaarsen die flikkeren als echte kaarsen en voortdurend van kleur veranderen, erg unlike echte kaarsen.

Knie

Een pijnlijke knie is allerminst nieuw voor mij, wel nieuw is de fysiotherapie die de orthopeed voorschreef. Ik had er echt helemaal geen zin in. Maar zin of geen zin, op een dag in oktober stond ik in een soort van sporttenue in een sportzaaltje met een uiterst sympathieke therapeut naast me. De tweede keer ging ik al met minder tegenzin, de derde keer vond ik het leuk. Maar toen was ook de pijn verdwenen. In dit centrum kun je ook gewoon sporten, het gevolg is dat Herman en ik nu tweemaal per week cardio-en krachttraining doen. We zijn de afgelopen keren gekeurd en langs alle apparaten geleid. Vanmorgen mochten we zelf ons rondje doen. Helemaal alleen zelfstandig.
Nou ja, ook weer niet helemaal, de trainers springen in groten getale rond en sommige medesportievelingen beschouwen zichzelf ook als deskundig en zijn maar al te graag bereid hun kennis met je te delen.

Vanmorgen maakten we kennis met een nieuwe trainer, een klein en zeer uitbundig mevrouwtje. Ze ging erg ver in haar hulpverlenen en sjorde aan mijn armen, porde in mijn zij en prikte met haar vinger in mijn buik. Ze riep intussen allemaal goedbedoelde adviezen voorzien van een forse knoflookwalm.

Bij ons nieuwe sportieve manier van leven hoort ook een nieuwe manier van eten. We kunnen allebei wel wat minder en zo leuk, vanmorgen was er ook een diëtiste. Terwijl zij ons een spoedcursus probeerde te geven in gezonde voeding, kwam er een sportbeoefenaar met een hese stem en een gouden ketting bijstaan om te vertellen hoe hij vanaf oktober 8 kilo was kwijtgeraakt. 
We hebben een afspraak gemaakt met de diëtiste. Ze komt in januari, hier thuis. Want als ze bij de mensen thuiskomt schijnt ze meteen van alles te weten over hun eetgewoonten.

Bijzonder wel hè? Ik wist wel dat je veel af kunt leiden aan de hand van een boekenkast, maar ik wist niet dat je aan het meubilair kunt zien of iemand zich stiekem bezondigt aan chocola of spekkies, Ik heb voor alle zekerheid gevraagd of ze in de koelkast wil kijken. Dan kunnen we die volstouwen met broccoli.

Terwijl de diëtiste haar agenda ging halen, fluisterde de man met de hese stem ons toe dat het allemaal onzin was, gewoon minder vreten en niet meer zuipen. Hij was zelf in een keer gestopt met zuipen en roken en jointjes en was toch al 8 kilo kwijt.

We hebben toch maar de afspraak gemaakt. Volgend jaar om deze tijd is er vermoedelijk heel veel minder van ons. Van roken en jointjes hoeven we niet meer af te kicken.

2015 was een bijzonder jaar en we kijken uit naar een succesvol en gezond 2016.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten