zondag 4 oktober 2015

Strompelen in stijl.

In het blog van gisteren heb ik jullie voorgesteld aan artroosje. Onvoorstelbaar hoe een vaag zeurend gevoel via irritante pijn binnen een paar dagen tot een complete kreupelheid leidt.
Vorige week nog voelde ik artroosje wel een beetje en vandaag beheerst ze mijn dagen en nachten. Op advies van mijn goede vriendin en tevens ervaringsdeskundige Erika heb ik besloten vast krukken aan te schaffen.

Vorige keer hebben we krukken gehuurd. Wij hebben in het winkelcentrum zo'n welzijnswinkel waar je allerlei hulpmiddelen kunt huren. Omdat ik ze nu in het pre-operatieve stadium vast ga gebruiken heeft Herman (behalve mijn echtgenoot ook hoofd boekhouding) een rekensommetje gemaakt.

Je huurt krukken voor € 4,- per week, je koopt ze voor ca. € 40,-. Dan heb je gewoon je eigenste krukken en hoef je niet aldoor (zoals vroeger bij de bibliotheek) de leentermijn te verlengen.
Herman vindt kopen beter, ook al omdat ik nog een knie heb die wellicht eens vernieuwd wil worden.

Dus na een korte ochtendstrompeling in de dichte mist hebben wij een onderzoek ingesteld naar krukken. Er gaat een wereld voor je open.

Ik heb reviews gelezen over krukken. Mensen die schrijven dat ze zo blij met hun krukken zijn en mensen die positieve reacties krijgen over de uitstraling van hun krukken.
Er was ook iemand die schreef dat ze hoopte lang plezier van de krukken te zullen hebben.
Dat vind ik een wat dubieuze opmerking. Ik hoop ze weer gauw aan de kant te kunnen doen.
Er zijn natuurlijk mensen die de rest van hun leven met een mobiliteitshulpmiddel moeten doen, ja dan hoop je natuurlijk er lang plezier van te hebben.

Omdat je moet proberen zelfs het onaangename te veraangenamen en omdat oog voor detail belangrijk is heeft Herman krukken besteld bij de krukkenkenner in de kleur van het logo van Marianne Croes Advies.
Mijn kleding voor de laatste profielfoto was aangepast bij het logo, dus nu passen de krukken bij de foto die weer harmonieert met het logo.


We kunnen ze morgen halen en hoe raar het ook klinkt:
Ze hebben een geweldige uitstraling, ik ben er blij mee en ik verwacht er veel plezier van te hebben. In ieder geval de komende maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten