donderdag 1 oktober 2015

Ochtendmens

Wij hebben 's morgens altijd Nederland 1 aanstaan. Je bent meteen nieuwstechnisch bij en Herman heeft de kans wakker te worden. Ik ben de morgenster hier in huis. Ik  ben vroeg wakker en op. Ik ben ook meteen spraakzaam en vrolijk.
Ik ben ook wel eens niet vrolijk. Dat is dan geen ochtendhumeur maar gewoon een pestbui die de hele dag duurt.
Hoe later het wordt hoe meer wij van rol wisselen, Herman wordt steeds levendiger en vrolijker en ik word alsmaar slomer. De dialogen die er toe doen voeren wij midden op de dag.
Sinds ik thuis werk zit ik al vroeg achter mijn laptopje in de woonkamer terwijl de dames van Goedemorgen Nederland in herhalingen vervallen.
Ik ben nu alleen (nou ja met twee slapende honden) in de woonkamer en Goedemorgen Nederland is voorbij maar de tv nog niet uit.

Dan komt het, het deuntje waardoor ik meteen in actie kom. Dan komt Nederland in Beweging. Ik heb in real life nog nooit zo'n blij tiepje ontmoet als Olga. Van zoveel vrolijkheid word ik acuut chagrijnig. Ik kom dan ook uitsluitend in beweging om de tv uit te zetten.
Ik stond al met de afstandsbediening in mijn hand toen Olga met de haar zo typerende  blijde glimlach riep: "wat geweldig te bedenken dat er nu duizenden voeten met ons mee stappen, stap links en rechts en links en rechts en links en rechts en links en rechts en 4 en 3 en 2 en 1 en dribbelen."

Kennen jullie iemand die dat doet?  Is er iemand in Nederland die na Goedemorgen Nederland de salontafel aan de kant schuift en het voorbeeld volgt van de volgzame mensen die op een ronde schijf staan na te doen wat Olga en haar even gelukkige collega voordoen?
De collega deed een oefening waarbij je met halfvolle flesjes in je handen de armen naar voor en achter zwaait.

Nu staan ze met zijn allen in-en uit te ademen terwijl ze hun voeten spreiden en sluiten. Om de ademhaling te demonstreren ademt Olga met heel veel lawaai terwijl ze al glimlachend bewegend Nederland instrueert over het spreiden en sluiten van de voeten.

Jammer, dat was het weer voor vandaag, ik  begon het net leuk te vinden. Maar morgen is het er allemaal weer:  Goedemorgen Nederland in Beweging.

Ik denk dat ik morgen maar vroeg met een hond naar het bos ga, dan heb ik mijn beweging ook gehad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten