vrijdag 9 oktober 2015

Actief en Vitaal

Jullie zullen allemaal het gevoel wel kennen dat het leven soms een beetje tegenzit. Ik ben druk bezig met de opbouw van mijn bedrijfje en dan begint mijn knie dwars te liggen. En als mijn knie 's nachts dwarsligt doet dat pijn en word ik er wakker van.

Vannacht zat er een hond te piepen. 's Nachts piepen is poepen. Dus een van de mensen dient iets aan te trekken en een nachtelijke wandeling te ondernemen. Ik lag wakker, dus ik ben eerst even naar beneden gestrompeld.  Carlie stond te springen bij de voordeur en Casper huppelde, ter verhoging van de feestvreugde, al kwispelend rond.
Normaal zou ik wat kleren aanschieten, hond aanlijnen en lekker even wandelen. Nu moet ik terug naar boven, Herman porren (die is niet op zijn meest flamboyant als hij om twee uur 's nachts wakker geschud wordt) weer naar beneden, deur van het nachtslot doen, hond aanlijnen en wachten tot het mopperende manmens beneden is.

Ik heb nog even iets gedronken en even met Cassie geknuffeld en ben weer naar boven gegaan om de slapeloze nacht te vervolgen. Vrijdag is  boswandelingdag en ik kan niet mee. Kortom, een dag voor zelfmedelijden.

Op zo'n moment blijkt maar weer dat er na regen zonneschijn komt, dat elke wolk een zilveren
randje heeft en dat de zon achter de wolken schijnt. Er ligt op de eettafel namelijk een brief.
Persoonlijk aan mij gericht. Ik barst van de emailboxjes waaruit ik elke dag veel leeswerk haal, maar in ons reallife brievenbusje ligt steeds minder.
Maar nu was er dus een brief, een brief van Aktiv & Vital, vrij vertaald Aktief en Vitaal.

Ze beginnen met de volgende zin:
"zoals u ongetwijfeld in de media vernomen heeft, viert Aktief en Vitaal haar 25jarig jubileum.

Nou probeer ik echt op de hoogte te blijven van het belangrijkste nieuws, maar op de een of andere duistere wijze is dit me ontgaan. Ik heb het niet in de krant gelezen, geen nieuwsflits via internet ontvangen en niet op het journaal gezien. Jullie wel?

Gelukkig dat ze me nog even een persoonlijke brief sturen. Ik ben uitgenodigd voor een Jubileum verloting. Eind oktober is een geweldige jubileumpresentatie in onze regio voor mij en mijn gasten. Ik mag nog introducees meenemen ook. En al mijn gasten ontvangen een goedgevulde boodschappenmand.  Ikzelf krijg nog een LED televisie en digitale camera.

Als jullie mee willen, stuur me even een mailtje. We moeten er om 9,30 zijn en we kunnen een gezellig feest verwachten waar ons kostelos een maaltijd wordt aangeboden. Het feest duurt ongeveer twee uur, dus we moeten het ontbijt die dag maar vergeten.

 Behalve de boodschappentas krijgen alle aanwezige paren/echtparen kostelos een waardevolle premie in form van een koffiezet apparaat.

Ik begrijp dat jullie allemaal graag meewillen, mail me maar even en als alle aanmeldingen binnen zijn krijgen jullie het verzamelpunt door.

Weg is mijn gevoel dat het leven een beetje tegenzit, ik voel me meteen weer helemaal Actief en Vitaal.
Als mijn  verwachtingen uitkomen, kunnen we meteen door naar Radar. Ik heb Antoinette altijd graag eens de hand willen schudden.

Met al deze vooruitzichten ga ik stralend, actief en vitaal het weekend in.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten