donderdag 30 juli 2015

Grote top en kleine top

Ik ben helemaal gewend aan de moderne communicatiemethoden. Ik doe aan facebook, Linkedin en heel soms doe ik zelfs een twittertje.
Ik ben totaal verslingerd aan mijn laptoppie, hoewel hij zelden op mijn lap zit. Wat dat betreft zou je hem beter een eetkamertafeltoppie kunnen noemen. Hij is nog redelijk groot, wat een voordeel is voor mijn leesbrilbehoeftige ogen. Maar zijn formaat maakt het niet makkelijk hem naar heinde en verre mee te nemen.
(Gek he? Je hoort altijd dat ze van heinde en verre komen en nooit dat ze er heen gaan.)

Om mijn klanten overal van dienst te kunnen zijn hebben wij een 2 in 1 geval aangeschaft. Toetsenbordje eraan en je hebt een toppie, toetsenbordje eraf en je hebt een tablet.Helemaal gelukkig ben ik ermee en hij past zonder problemen in een beetje royale handtas. Ik moet er natuurlijk aan wennen en omdat ik uit macht der gewoonte mijn eetkamertafeltop inschakel, zit ik hier heel bereikbaar te zijn.

Mijn hybride apparaatje is nu ook een topje en staat links van me. Grote top staat recht voor me en ik lees de binnenkomende mail op mijn telefoon.

Dus zeg niet dat ik niet met de tijd meega, hoewel ik moet bekennen dat mij bij onbegrijpelijke technische storingen een plotselinge aanval van heimwee naar de pen en blocnote kan overvallen.

Maar over het algemeen mail en app ik er vrolijk op los.

Er is één communicatie methode waar ik niet aan kan wennen en dat is chatten. Voordat ik Herman had gevonden had ik weleens een vent aan de chat.
Vreselijk vond ik, het chatten zelf ging me al gauw vervelen maar de grote problemen dienen zich pas aan bij het beëindigen van zo'n tikgesprek. 

Tijdens het gesprek, als Jantje, Pietje of Klaasje zat te tikken, wilde ik intussen iets anders doen. Even iets inschenken of gauw even plassen of zo. Voor ik in de keuken of bij het toilet was, zei Jantje of Pietje of Klaasje "PLING" en aangezien ik het niet beleefd vond de man in kwestie te laten wachten, rende ik gauw terug om te antwoorden. Met dorst en een volle blaas.

Die conversaties duurden en duurden maar. Het grote voordeel vond ik wel dat ze je niet horen Dus als ik het echt spuugzat was tikte ik gauw: "er is iemand aan de deur, doei" , dan moet je wel meteen off line. Want anders "PLING" - wie was daar? en kom je nog terug? ikw8 wel ff- 

Nee dus, en dat las ik pas de volgende dag, dus geen probleem.
Ik heb eens een kandidaat aan te telefoon gehad, het gesprek begon leuk. En toen zei meneer :"laten we maar gauw afspreken, want ik heb de pest aan schatten en mallen".

Mijn bereik was acuut weg (haha), ik heb nog een paar keer "hallo" geroepen en toen maar opgehangen.

(Gek dat ik nog steeds zeg "opgehangen" hij belde mobiel dus ik heb gewoon de uitknop ingedrukt,)

Want, wees eerlijk, je gaat niet uit met iemand die niet van schatten en mallen zegt te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten