zaterdag 9 mei 2015

Detail

Soms voel ik me schuldig, jullie ook? Want wij zijn schuldig, wij zijn met zijn allen de detailhandel aan het vermoorden.

Herman en ik komen niet zo vaak meer in winkels. Herman vaker dan ik omdat hij de supermarkt frequenteert. Ik ga wel eens mee en ervaar een rondje Jumbo of Albert Heijn als een uitje. Ik zie ook altijd veel leuke, lekkere en noodzakelijke artikelen. Ik jaag in een supermarktronde probleemloos het huishoudgeld voor een week erdoor. Dat is één van de redenen dat Herman liever alleen gaat, een andere reden is dat ik mijn eigen koers volg in een supermarkt en wij elkaar dientengevolge aldoor kwijt zijn. Herman vindt dat irritant maar ik ook. Heb je wel eens met je armen vol onmisbare en overbodige artikelen tussen twee stellingen staan vloeken omdat je echtgenoot tussen twee andere stellingen achter de winkelkar staat te vloeken?

Onlinewinkelen

Voor de meeste andere aankopen kruipen wij achter de computer. Onze nieuwste internetaankoop is een loungeset voor in de tuin. Dat staat al jaren op onze verlanglijstje en nu hebben we hem, de loungeset. Nou ja, we hebben 7/8 loungeset. Hij is van de week afgeleverd op één hoekelement na. Het probleem lijkt bij de vervoerder te liggen en wordt naar verwachting volgende week opgelost.
Op de loungeset horen witte kussens.  In één zinnetje hebben we meteen twee problemen te pakken.

Probleem twee: waar laten we al die kussens?
De schuur staat vol met fietsen, een vriezer, tuingereedschap en zakken hondenvoer.
We hebben dus een kist aangeschaft, een zwarte kussenkist. Een enorm gevaarte. Wij hebben vanmorgen die kist in real life in a real shop gekocht. We hebben meteen twee bistrotafeltjes gekocht. Want de loungeset neemt de plaats in van de eettafel. Bij de tafeltjes komen wat vrolijke stoeltjes te staan, dus we hebben straks een compleet gemeubileerde tuin.

Probleem één: 
Witte kussens en twee honden? Niet handig en naar een oplossing wordt gezocht. Een grand foulard op de kussens op de loungeset lijkt tot nu de beste oplossing. De verwachting is toch dat als de loungeset compleet is en aangekleed met de kussens en de grandfoulard, twee honden elkaar aankijken met een blik van: "dat is een goed idee, dat hadden ze eerder moeten doen". Nou ja, gelukkig hebben we voor onszelf ook nog een bistrosetje.

Op onze winkeltocht zagen we ook een mooie eettafel. Die bestellen we gewoon weer online.
De hele buurt bestelt van alles online. Omdat hier meestal iemand thuis is zijn wij een soort verzamelpunt worden voor de diverse pakkettenbezorgers. 's Avonds worden al die pakjes door de verschillende buren opgehaald. Zo gezellig.

Het is makkelijk en je gaat met je tijd mee, maar soms vraag ik me af hoe het verder moet. Hebben we over een aantal jaren alleen nog maar online-winkels? De meeste winkels doen het allebei. Het gaat wel ten koste van een stukje gezelligheid en menselijk contact.

Hypothekenonline

En we gaan meedoen aan de klantperinternet ontwikkeling. We zijn een startershypotheek aan het ontwikkelen, waarbij de klant een gedeelte van de werkzaamheden zelf kan doen. Ik zal de plannen even uitwerken in een zakelijk blog op mariannecroesadvies.blogspot.com. Ik moet er aan wennen, maar een ochtendje research op internet heeft ons geleerd dat we mee moeten gaan in deze ontwikkeling,. De naam hebben we inmiddels geregistreerd. Dat was nog niet zo eenvoudig. Het registreren wel maar een naam verzinnen die de lading dekt en nog niet geregistreerd is wel.

Net als V&D, de Hema, Douglas, Bruna en Livera moeten we wel mee doen. In een ochtendje achter je laptop heb je straks een nieuwe BH, de laatste Saskia van Noord, je lievelingsparfum en je hypotheek geregeld. En alles wordt bij de buren bezorgd als je niet thuis bent.
Behalve je hypotheek natuurlijk, maar dat is een detail.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten