zondag 10 mei 2015

Seriemoordenaar

Van kennistest via de appelboom naar de seriemoordenaar

Kennistest

Als klanten vinden dat ze zonder jouw advies een hypotheek kunnen afsluiten moet je ze een kennis-en ervaringstest laten afleggen. Dat heeft onze Autoriteit besloten. Ik ben zo'n test aan het maken. Natuurlijk komt daar het nodige jatwerk aan te pas, Een kennistoets mag niet te simpel zijn maar ook weer niet zo ingewikkeld dat de prospects er niet uitkomen. Dan zouden ze naar een concurrent kunnen gaan die de toets wat eenvoudiger heeft gemaakt. Ik denk in testen en toetsen op het moment.

Facebook

Op facebook komen ze tegenwoordig aldoor langs, de testen die je veel over jezelf vertellen. Ik heb niet zoveel tijd voor die onzin. Maar soms doe ik er toch één. Als ik even moet bijkomen van het werk, of als ik zit te wachten op inspiratie. Vanmorgen vroeg keek ik op mijn telefoon wat de wereld mij te melden had. Op facebook kon ik lezen dat de ziel van vriendin Veronique de Braziliaanse Nationaliteit heeft. Omdat het nog erg vroeg was heb ik de test ook even gedaan en ik kan Veronique melden dat onze zielen landgenoten zijn.

Boom

Ik had nu de smaak te pakken en heb meteen even middels een test vast kunnen stellen dat mijn ziel uit een appelboom gevallen is, ik ben namelijk een evenwichtige ziel, erg down to earth en gebalanceerd. Ik heb overigens de pest aan appels. Dat komt niet uit de test, maar dat vertel ik gewoon even. Ik heb een hekel aan het geluid dat appels eten met zich meebrengt. Heb je wel eens in een schemerige treincoupe gezeten na een zware cursusdag ?  Dat je net een beetje begint te ontspannen en dat de onbekende naast je een appel uit zijn tas haalt en de vrucht even over zijn mouw haalt (dat schijnt erbij te horen). Dan wacht ik vol afgrijzen op de eerste hap, dat klinkt ongeveer als KGGGGWAUW smaksmaksmak.  Vreselijk vind ik dat. Ik ben voor een bordje in de trein waarop staat dat het verboden is flessen uit het raam te werpen en appels te eten.

Emile

Ik had een tijdje geleden al een test gedaan waaruit bleek dat mijn eerste kind Emile gaat heten. Sinds vanmorgen weet ik dat ik Emile krijg als ik 27 ben. Bijzonder hè?

Filosoof

Iedereen vraagt zich wel eens af wat hij in een vorig leven is geweest. Welnu, ik was een revolutionaire filosoof. Ik schreef filosofische geschriften die ik op de markt verkondigde. Eerst werd ik uitgelachen maar ik heb het geschopt tot adviseur van de koning. Mijn tips en ideeën zijn goud waard.

Hoe ik aan mijn aan einde kom

Dat leek mij een nuttige test. Aangezien ik net uit een andere toets heb geleerd dat ik emotioneel hoogbegaafd ben en beschik over een uitnemend Fingerspitzengefühl dacht ik deze wetenschap wel aan te kunnen.
Ik ben blij dat ik het weet, ik heb het Herman ook meteen verteld. Ik word namelijk vermoord door een seriemoordenaar. Dat vind ik wel een spectaculair einde. Je kunt ook van een keukentrapje vallen en ongelukkig terecht komen. Dat is een beetje lullig. Ook voor Herman. "Ja, ze stond op het keukentrapje om eindelijk ook eens de ramen te lappen en toen....".

Dan eindig ik liever als slachtoffer van een seriemoordenaar, Herman kan dan meteen de dienstdoende Barnaby, Morse of Vera vertellen dat er nog meer moorden aankomen. Gelukkig hebben we erg veel thrillers gezien dus hij kan helpen met het onderzoek. Kan hij zijn verhaal verkopen aan de Privé en via de telefoon verslag doen in Boulevard, natuurlijk op een avond als John van de Heuvel aangeschoven is. Als Herman het handig speelt loopt hij binnen met mijn einde. 
Ik wil nu een test die mij leert wat ik in mijn volgende leven ga doen. Ik hou jullie op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten