zaterdag 11 april 2015

Retrovirus

Retrovirus

[virologie] - Retrovirussen zijn virussen die hun erfelijk materiaal opslaan in de vorm van RNA. Bij de infectie van een gastheercel wordt de in het virale RNA vastgelegde genetische code naar DNA gekopieerd. De naam is gekozen omdat dit een omkering is van het normale procedé, waarbij de DNA-volgorde wordt omgezet in een 
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Retrovirus_(virologie)

Snappen jullie het? Ik niet echt, ingewikkelde materie de virologie. Een bekend retrovirus is het virus dat HIV veroorzaakt heb ik ergens gelezen.

En waarom ik jullie op deze vredige zaterdagochtend zit te vervelen met zo'n vervelend onderwerp willen jullie weten?

Dat is een logische vraag en die ga ik nu meteen beantwoorden. Wij liepen gisteren heel vroeg door het Struikelbos (heet zo omdat ik er jaren geleden eens gestruikeld ben) en het was ontzettend nevelig. Af en toe kwam er een aarzelend zonnetje door. Behalve honden fotografeer ik tegenwoordig graag alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit.

Ik voorzie onze vriendin Erika in Australië van een fotoreportage van de broedende zwaan, van nest tot zwanetje. Dus in deze tijd van het jaar heb ik langs het water altijd mijn telefoon in de aanslag.

De natuur was zo mooi gisteren dat ik een complete fotoreportage heb gemaakt tijdens de wandeling. Onder meer deze foto van Carlie. Ik vond het zo feeëriek, deze mooie hond aan de waterkant met het bleke zonnetje dat weerkaatst werd in het water.

Ik heb een paar foto's op facebook gezet. Het leuke van facebook is dat zelfs vrienden down under je berichten en foto's snel zien. Erika sprak bij deze foto haar zorg uit over het vele zwemmen van onze honden. Onze honden zijn van oorsprong echte waterhonden en hun zwemseizoen duurt van februari tot januari. Alleen als het vriespunt bereikt is lassen ze een zwempauze in.

Casper is bijvoorbeeld zo sterk omdat de Labrador in de Canadese provincie Labrador de volle netten met vis uit het water moest halen. Casper persoonlijk heeft nooit hard hoeven werken maar de labradorgenen verraden zich niet.

Ik wilde tante Erika geruststellen over het effect van water op de schatjes. Ik schreef dus via mijn telefoon op facebook "Wij hebben Retrievers". Toen ik mijn bericht teruglas zag ik dat ik Erika in kennis had gesteld van het feit dat we retrovirus hebben. Voor degenen onder jullie die dit bericht gelezen hebben: Wij zijn niet besmettelijk, we hebben voor zover we weten niets engs, wij hebben gewoon Retrievers.

We hebben gewoon last van het taalgevoel van Samsung.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten