woensdag 25 maart 2015

En daar is de foto

Foto voor de website

Zoals ik jullie vorige week liet weten is afgelopen zaterdag de foto gemaakt. 
De fotograaf was nog bezig met een lief jong koppeltje dat een foto liet maken om hun geregistreerd partnerschap, hun nieuw huis en hun kind in wording te vieren.
Voor ons lag dat iets anders, ik ging voor een redelijk natuurlijke foto voor de website. Hij staat nog niet op de website. Wel op fb en linkedin. Ik wil mijn vrienden die niet aan sociale media doen het resultaat niet onthouden, dus ik plaats hem hier nog een keer.

Kledingsetjes

Ik had een verschoninkje bij me, voor het geval de meester mijn kleding zou afkeuren. Als accessoires had ik mijn tas vol gepropt met voldoende sjaals om een erotische dans mee te doen. Maar wat ik aanhad kwam direct door de ballotage. Ik mocht op de foto in mijn comfortabele tricot bloemetjes jurk met mijn stoere pilotenjack. Een vreemde combi misschien voor een meelevende oudere muts, maar de fotograaf vond deze outfit bij me passen.

Kwabje

Omdat er beslist werd tegen de sjaals, maakte ik me wat zorgen om mijn kwabje, Als je wat rijper wordt hou je op miraculeuze wijze een stukje vel over onder je kin. Normaal merk ik er niets van, maar als ik met mijn haar föhn voor de spiegel word ik geconfronteerd met mijn kwabje. Ik zei het nog tegen de fotograaf: "Maar mijn kwabje dan". Hij lachte geruststellend. Tijdens het maken van de foto's begreep ik waarom. Je draait je bovenlijf naar links, je hoofd een tikkie naar rechts, je kin naar links en je neus naar rechts. Dan klinkt ingewikkeld maar tijdens de shoot gaat dat vanzelf. En mijn kwabje is onzichtbaar op de foto.

Gisteren hadden we de foto's op de mail en zelfs ik ben tevreden, dat moet ook wel. Want het is vermoedelijk mijn laatste staatsieportret. Dank je wel Remco van Studio 87, als je mij  behoorlijk op een foto krijgt ben je een vakman.



De laatste foto

Vroeger was dat niet zo, maar tegenwoordig staat bij elke crematie een foto van de overledene op de kist.  Zo geruststellend voor Herman, dat ik die al heb. 
Een leuke foto, goed in de make-up en geen kwabje te zien.
Een goede investering deze foto, voor de rest van mijn leven en voor daarna.


Als Herman gewoon thuis een foto van me wil maken weet ik nu wat ik moet doen:
Het is een kwestie van weten en flexibiliteit:
  • bovenlijf naar links
  • hoofd een tikje naar rechts
  • kin naar links en naar voren
  • neus naar rechts

Probeer het maar eens en mail mij de foto.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten