zondag 15 maart 2015

Eigenwijs

Feestje

We hebben vanmiddag een feestje, Onze favoriete buurman is afgelopen november 50 geworden. Aangezien ik mijn 42e verjaardag 20 jaar na dato gevierd heb, vind ik het feit dat onze buurman zijn verjaardag 4 maanden later viert absoluut niet gek.

Ik ben een "jonge" ondernemer, misschien is het woord "startend" meer op zijn plaats, maar ik hou het even op "jong". Ook leuk voor Herman, die heet de Jong. Ik vind Herman de Jong ook beter klinken dan Herman de Startende. Dus ik ben een jonge ondernemer.
En als jonge ondernemer heb je een druk leven. Ik ben met marketing bezig, ik schrijf teksten voor de website, heb een freelance baantje, heb inmiddels 3 klanten en ik heb mij gestort op het zakelijk bloggen en natuurlijk ben ik als een gek aan het netwerken.
Herman is gestart als boekhouder en administrateur in ons jonge bedrijf
Kortom, ondernemer ben je twentyfour seven.

Zonnestudio

Om er vanmiddag in het Eksternest (de feestlocatie) een beetje stralend uit te zien heb ik besloten tot een ochtendje Wellness.  Eerst een boswandeling, nu ben ik net terug van een rondje zonnen en dan doe ik straks nog een lekker ontspannend badje.

Mag ik u even iets vragen?

Op de terugweg van de zon naar huis stopte een auto op een onlogische plaats. Ik was niet de enige die dat vond, want de 3 automobilisten erachter maakten een enorme herrie. Er kwam een mevrouw uit de gestopte auto gestruikeld. Ze keek boos naar de toeterende auto's en riep "joehoe, joehoe". Ik was op deze ijskoude zondagochtend de enige voetganger in de wijde omgeving, dus ik begreep dat ze naar mij joehoede. Ze had een briefje in haar hand en ze riep: "mag ik u even wat vragen?"
Ik ben de beroerdste niet, dus ik bleef gewillig staan. 

Op het briefje stond: Willem Dreesweg, postcode 1314ennogwat. Ze zei:"Weet u waar de Willem Dreesweg is? Het moet hier in de buurt in Almere-Buiten zijn".

Ik wist het niet precies, maar de Willem Dreesweg is in stad en niet in Buiten. "Nee, het moet hier zijn" hield ze vol. Ik wees haar op de postcode, een echte stadse postcode.
"Ik moet naar het UWV" zei ze.
Nu heb ik het afgelopen jaar intensief contact gehad met het UWV en ik wist dus zeker dat ze buiten werktijden niet aanspreekbaar zijn. 
"We rijden er alleen maar heen, om te kijken hoe we morgen rijden moeten".

"Maar het UWV zit daar niet meer"

"Ja hoor" zei mevrouwtje eigenwijs, "het staat toch op dit briefje"?.

"Het UWV zit sinds kort in het Stadhuis op het Stadhuisplein (hoe logisch kan het leven zijn) in Stad."

"Nou we zien wel, we gaan eerst naar de Willem Dreesweg" en ze strompelde over het gras terug naar de auto. 
Ze ziet maar, heeft ze het geluk een UWV deskundige tegen te komen en dan gelooft ze me niet. Het is trouwens wel goed dat die mensen op zondag gaan onderzoeken waar ze op maandag moeten zijn.

Gelukkig hebben een navigatiesysteem, dus het Eksternest kunnen we vinden.

Nog even een badje en op naar de jarige buurman.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten