woensdag 20 augustus 2014

Seizoenen

Net als wij zullen jullie ook allemaal jullie vaste issues hebben. Een van onze halfjaarlijks discussies betreft ons bed. We hebben zomer-en winterdekbedden. Grofweg is de leidraad vanaf 1 april de zomerdekbedden en vanaf 1 oktober het winterdons.
Dat zijn ook ongeveer de tijdsklemmen die ik aanhoud voor de panty. Vanaf 1 april tot 1 oktober ga ik in principe blootsbeens door het leven. Je moet hier wel eens van af wijken natuurlijk, je kunt de tijdsklemmen niet al te star toepassen.
Afgelopen april bijvoorbeeld was het helemaal nog geen lekker blotebenenweer. Eind april trouwde mijn zwager Freek met zijn Janneke. Mijn benen waren nog niet zover dat ze aan den volke getoond konden worden, dus ik ging met panty ter bruiloft.

Herman en ik hebben twee keer per jaar een dekbeddenissue. Voor mij ligt het duidelijk, gekozen is gekozen. Als we de winterdekbedden in de lakenhoezen hijsen, worden de zomerdekbedden gewassen. Ik blijf natuurlijk niet aan de gang. Dan maar zweten, maar een besluit ten faveure van de winterdekbedden staat vast. Dat is een beslissing waarvan je de consequenties zo ongeveer een half jaar moet dragen.

Dus niet op 1 oktober kiezen voor de winterdekbedden en op 7 oktober weer zeuren om je zomerdekbed. Dat heeft geen zin, op 7 oktober liggen de zomerdekbedjes op hun vaste overwinteringsstekkie in de kast, heerlijk geurend naar wasverzachter en daar blijven ze tot ca.1 april.

Het is best een mooie zomer geweest. Maar nu, op 20 augustus, is het best al weer kil. We hadden het aan tafel nog even over onze dekbeddenissue. Volgende week wordt het weer wat warmer. Daarbij ligt onze slaapkamer op het zuidwesten. We hadden net eendrachtig besloten dat we nog lang niet aan de winterdekbedden toe waren, tevreden over deze gezamenlijke beslissing namen we nog een glas wijn.

Toen kwam ene Dennis op de tv ons op de hoogte brengen van de weersverwachting.
Weten jullie wat deze Dennis zei?

Hij zei: "de zomerdekbedjes kunnen in de kast".

Wat vinden jullie daarvan? Ik vind dit een vorm van verregaande bemoeizucht. Wij zijn helemaal niet te beroerd om ons aan te passen. Wij voegen ons makkelijk naar alle soorten van regelgeving.

Maar er is iets wat wij zelf willen beslissen. Het heeft al moeite genoeg gekost om samen op een lijn te komen hieromtrent.
Dennis van het weerbericht, baas van RTL 4 en voor alle zekerheid CC aan Albert Verlinden, wij beslissen graag zelf wanneer wij welke dekbedden op ons bed doen. En wij zitten niet te wachten op wiens mening dan ook hieromtrent.

Duidelijk? Ik weet het niet, het kan vriezen en dooien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten