woensdag 2 juli 2014

Waar blijft de tijd?

Een noodkreet uit Australië van mijn vriendin Erika, de moeder van My en Mau. Nou ja, de moeder van Mau en de schoonmoeder van My. Dat jullie niet denken dat My en Mau zowel broer en zus als man en vrouw zijn.  Als jullie het niet meer weten hier is nogmaals het verhaal van My en Mau
We hebben met Australië een behoorlijk tijdsverschil. Van de zomer was het verschil tien uur. Dat wil zeggen toen het daar zomer was, nu hebben wij zomertijd en zij wintertijd en nu is het verschil acht uur.
Voor ik mijn nieuwe telefoon had rekende ik het altijd uit mijn hoofd uit. Ik had daar de volgende methode voor:
Bijvoorbeeld, het is hier acht uur 's morgens, dan is het over twaalf uur acht uur 's avonds. Daar haal je dan vier af. Acht min vier is vier, dus is het daar vier uur 's middags.
Nu zit de andere zoon van Erika op Hawaï en daar is het weer veel vroeger dan in Melbourne en aangezien het in Melbourne later is dan hier halen we elkaar bijna in.

Erika vroeg om even op mijn telefoon te verifiëren hoe laat iedereen het nu heeft, appeltje eitje voor mij, zelfs zonder telefoon, het zit als volgt, hier mijn uitleg aan Erika:

Hier is het 12.24, bij jou is 20.24 en bij Elmer 00.24 allemaal 2 juli, dus vandaag begint bij hem terwijl het over een paar uur bij jou morgen is en dan is het hier nog vandaag, dus voor jou gisteren.Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel, ik leg het nogal duidelijk uit. xxx
38 minuten geleden · Vind ik leuk .

Dit is een facebook bericht, dus er staat "38 minuten geleden" onder. Dat is een momentopname. Op facebook telt de tijd van een bericht door,  in een blog niet.

Mijn tijdschema is trouwens toch aardig in de war, altijd als ik aan de studie ben val ik terug in mijn middelbare school ritme. Ik ben een ochtendmens, dus ik leer graag 's morgens vroeg. Vanochtend stond ik om half vier beneden. In Australië was het toen half twaalf vanmiddag, dus als ik daar geweest was had ik me verslapen.

Nu rende ik vannacht om de tafel heen omdat Casper en ik altijd beginnen met een rondje om de tafel, Casper met een krantje in zijn bek en ik er achteraan terwijl ik roep: "dat is mijn krantje". Dat doen we een keer of drie en om 4 uur zat ik met een bak koffie achter de computer met een wetboek binnen handbereik een vermogensverdeling te maken voor Isa en Diederik. Die kennen jullie niet en ik ook niet, maar ze gaan uit elkaar en wij moeten van alles voor ze berekenen.

Toen ik Herman op straat tegenkwam met Carlie kwam ik net terug met Casper. Het was toen half acht 's morgens. Ik voelde me even dichter bij mijn Australische vrienden dan hier. Want daar was toen half acht min vier is half vier. Herman was net op en ik had al een dag achter de rug.

Ik denk dat ik er vanavond vroeg in lig, dan sta ik ongeveer gelijk met Erika op en dan kunnen we Elmer vertellen wat er vandaag gaat gebeuren, want dan is het bij hem nog gisteren.

Als jullie iets willen weten over hypotheken, alimentatieberekeningen of tijdverschillen, jullie weten me te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten