woensdag 28 mei 2014

Waarschuwing

Ik zit nog steeds met mijn poot omhoog, mijn voet doet pijn, klopt en trilt, bloedt en steekt.
Hoe groot de misère ook is, er is altijd een lichtpunt. Vandaag is dat lichtpunt mijn nieuwe telefoon. En niet eens de telefoon an sich. Die ligt aan de lader en vrijdag is pas de officiële Sim overdracht.
Vooruitlopend hierop ben ik vast de bijgevoegde gebruiksaanwijzing gaan lezen.

Als je om de een of andere reden, een pijnlijke voet of zo, niet helemaal lekker in je eigen vel zit kan ik je een gebruiksaanwijzing als deze aanbevelen.

Ze beginnen met wat technische aanwijzingen, dat zal handig zijn maar nog niet echt lollig.

Lollig wordt het pas bij de waarschuwingen.

Je mag het apparaat niet bloot stellen aan grote schokken, dat kan ik billijken, als wij een van onze pittige discussies hebben zal ik mijn telefoon zo snel mogelijk boven in mijn ondergoedlaatje leggen. Dan hoort hij ons niet, stel je voor dat we hem schokken.

Je moet de telefoon ook niet in de magnetron doen. Eerlijk gezegd zou dat ook niet in me opkomen. Dat je zegt: " Goh , ik warm de macaronischotel van gisteren even op en ik doe meteen mijn nieuwe telefoon even op de Parmezaanse kaas". Ik zou het niet  bedenken, jullie wel dan?
Hij mag ook niet in een hogerdrukcompartiment, dat hebben wij volgens mij niet in huis, dus dat is al een bedreiging minder.

Als het erg onweert en je denkt: "Kom, ik ga in dit  vreselijke weer even naar buiten met mijn nieuwe telefoon om Harry te bellen". NIET DOEN. Als je op dat moment bij dit weer Harry wil bellen, doe dat dan binnen of stuur Harry een mail, maar ga niet buiten staan bellen.

Wat ook niet aan te raden is, is om kinderen of dieren aan het apparaat te laten zuigen of kauwen. Ik weet natuurlijk niet of jullie dat wisten, maar dat je niet denkt: "Goh waar is kleine Tommy zijn speen? Nou ik geef hem voor het gemak maar even mijn nieuwe telefoon terwijl ik de speen zoek".
Of stel je voor dat Cas wel zin heeft in een buffelkluifje of een runderoortje en dat je geen zin hebt om op te staan, dat je dan tegen je hond zegt "Vrouwtje gaat na het nieuws een kluifje voor je pakken, kluif zolang maar op vrouwtjes telefoon".

De laatste waarschuwing is wel de allerergste, ik ga hier ook verder niet op in, dat zou echt te ranzig worden, ik geef jullie de waarschuwing wel even mee:

Steek het apparaat niet in oren of in andere lichaamsdelen.

Ik zit nog steeds met mijn poot omhoog, met mijn nieuwe telefoon in mijn hand. Ik heb me erg op zijn komst verheugd, maar ik bezie hem nu toch met wat andere ogen. Andere lichaamsdelen????

En oh ja, ook niet onbelangrijk, mocht je in explosiegevaar terecht komen, laat dan je eerste zorg zijn je telefoon uit te zetten. Explosies zijn niet goed voor hem. Wat er met jouzelf gebeurt zie je daarna wel.
Zet eerst je telefoon uit.
Zo voorkom je in ieder geval schade aan je apparaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten