dinsdag 11 februari 2014

Cadeau

In februari ben ik altijd jarig. Iedereen is minstens 1 x per jaar jarig. Zelf las ik nog wel eens een verjaardag in als ik iets wil hebben dat ik niet voor mezelf wil kopen. Dan prik ik een dag in juli of augustus en kondig thuis mijn ingelaste verjaardag aan. Herman kijkt daar niet meer van op en hij krijgt van mij mijn klantenkaart van de parfumerie te leen. Overigens vieren we deze extra feestdag altijd in kleine kring.

Hoe meer klantenkaarten je hebt, hoe meer felicitaties je krijgt. Vorige week lag er een kortingbon van bovenbedoelde parfumerie. Omdat ik een beetje druk ben heeft Herman vandaag voor mij mascara gehaald. Eigenlijk heb ik deze mascara gekregen van Herman en de parfumerie samen.
Ik bestel ook nog wel eens wat bij Yves Rocher. Ik heb ze een tijd links laten liggen omdat ze na elke bestelling een keer of 25 belden om te vragen of ik nog wat nodig had.
Toen begonnen ze ook te bellen als ik niets besteld had. Dan wilden ze weten wanneer ik weer iets ging bestellen. Toen trof een blijde Yves Rochermevrouw me op een heel fout moment en ik heb haar dringend verzocht nooit meer te bellen en beloofd dat ik wel inlog als ik behoefte heb aan Yves Rocher artikelen.
Ik was beslist niet mijn eigen charmante zelfje bij dat bewuste telefoongesprek, maar Yves Rocher beschikt over een geweldig incasseringsvermogen, want vandaag lag mijn verjaarscadeau in de bus.
Ik krijg van Yves mijn meest waardevolle, favoriete parfum. Ik dacht dat ik mijn favoriete parfum allang gevonden had, maar daar heb ik mij blijkbaar in vergist. Mijn favoriete parfum heet  "Comme une evidence".
Letterlijk vertaald: "Als een bewijs". Daar kan ik dus moeilijk omheen. Wat moet je ook met een luchie met een vaag, zweverig naampje.
Dat is nog niet alles, want als ik binnen 10 dagen bestel krijg ik ook nog een 3-delige sieradenset. Verder geeft Yves nog 8 voordeelstickers.

Het was een topdag want er was ook nog een zoektocht georganiseerd die naar mij leidde. Ze zijn namelijk op zoek naar de winnaar van € 50.000, -.
Ik kon niet wachten Herman over onze onverwachte rijkdom te vertellen. Zijn enige reactie was:" trap er niet in, hoor".
Ik snap die man niet, het is een heel persoonlijk schrijven, om de twee regels spreken ze me aan met mijn naam. En jaaaa, het deelnamenummer op het bonnetje is terecht gekomen op mijn adres. Deze kanszegel moet je uitknippen en op een aangegeven plek op de brief plakken.
Alles wat je moet doen is de brief terugsturen met het opgeplakte nummer en samen met je bestelling terugsturen. In de envelop zit een soort catalogusje met een keur aan artikelen. Het moet gek lopen als er niets van mijn gading tussenzit. Ik voel wel iets voor een ondersteunende BH met voorsluiting waardoor je langer lijkt (????) of wat denken jullie van toetsenbordstofzuigertje?
Nu ik toch aan het uitzoeken ben, bestel ik meteen de pantoffels als wolkjes en ik wil absoluut een dakgootlamp. Het stoort me allang dat het licht in de dakgoot zo slecht is. Dan bestel ik voor Herman een “weet-u-nog-wel-weerhuisje”, veel leuker dan onze gewone barometer. En 8 stroopwafels in een gezellig blikje voor € 9, -, geen geld toch?
Ons leven is met de postbestelling van vandaag volledig veranderd.

Behalve een nieuwe mascararoller heb ik mijn meest waardevolle parfum gevonden, hebben we binnenkort een keur aan nuttige artikelen in huis en zijn we zeer waarschijnlijk € 50.000, - rijker.
Ik sla mijn zomerverjaardag maar over dit jaar, we zijn nu toch echt genoeg verwend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten