donderdag 7 november 2013

Allemaal bedankt, grazie a tutti

Van verschillende kanten heb ik klachten gehad omdat ik in oktober zo weinig blogs heb geschreven.
Dat is leuk om te horen en daarvoor dank ik jullie, grazie a tutti.
Met een blog is het schrijven niet het probleem, dat is het werk niet en met de gemiddelde blog ben ik een half uur bezig. Dan controleer ik hem en verbeter wat dingen en vervang wat woorden door leukere of betere en dat was het dan wel. Dan komt de ultieme test, Herman gaat lezen. Ik ga dan op een bescheiden afstand zitten wachten. Als Herman lacht haal ik opgelucht adem en kan ik op de knop "PUBLICEREN" drukken.
Nou zullen jullie zeggen: "En wat als Herman niet lacht"?
Goede vraag, logische vraag ook. Als dat probleem zich in de toekomst ooit zal voordoen horen jullie van me.

Het schrijven is dus niet het probleem. Het gaat erom dat je een onderwerp hebt, het moet natuurlijk wel ergens over gaan. Je moet in ieder geval de indruk wekken dat het ergens over gaat. In oktober zat ik niet lekker in me eigen vel (dit heb ik ooit horen zeggen) en het gevolg daarvan is dat ik niet opensta voor ideeën en dat dus de blogbron opdroogt. Ik merk langzaam aan dat ik weer de humor van dingen in kan zien en dat de blogs zich weer aandienen.

Ik vind het heerlijk, er is niets zo leuk als op publiceren te drukken en in de uren daarna te zien dat jullie allemaal lekker aan het lezen zijn geweest.

Ik ben toch bang dat ik de komende tijd weer iets minder tijd heb om te bloggen. Wij zijn namelijk bezig met de choreografie van ons familiedansje.
Hebben jullie het gezien op het nieuws?  Het familiedansje van de familie de Blasio? Enig toch, dat wordt volgens mij de nieuwe hype en wij gaan ermee beginnen. Ik wilde iets meer weten over het de Blasio dansje en ben een beetje aan googelen geweest. Over het dansje heb ik niets gevonden, maar ik weet inmiddels wel het een en ander van de familie de Blasio. Bill heet eigenlijk Warren Wilhelm jr. (Duitse vader), de voorouders van moeders kant komen uit Italie en heten de Blasio, om de melting pot te completeren is hij getrouwd met een Afro-Amerikaanse die vroeger lesbienne was. 
De Italiaanse kant is terug te vinden in de voornamen van zijn kinderen: Dante en Chiara.
Ook in zijn toespraak was een Italiaans tintje te vinden : Grazie a tutti. Lief toch?
Maar pas met het dansje was mijn oprechte belangstelling gewekt.

Stel je toch voor dat de nieuwe burgemeester van Utrecht op het bordes van het stadhuis samen met zijn familie een handstandje maakt. De Koninklijke familie had de abdicatie trouwens ook best wat kunnen verlevendigen. 

Ik vind het een geweldig idee en wij hebben vanmiddag onze eerste training. Ik denk dat ik in Hermans armen spring en dat hij mij dan een paar maal boven zijn hoofd rondzwiert, dan spring ik soepel weer op de grond en vervolgens gaan we de honden integreren. Het wordt nog een heel werk, maar als we ons familiedansje vervolmaakt hebben zetten we het op You Tube.
Ik hoop dat jullie tot die tijd blijven lezen, bij voorbaat allen dank daarvoor, grazie a tutti.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten