maandag 5 augustus 2013

Vakantieherinnering

Sinds ik blog komen er steeds meer herinneringen naar boven.
Gisteren zaten Herman en ik herinneringen op te halen aan de vakanties die we samen gehad hebben. We kennen elkaar pas zeven jaar dus we hebben allebei veel vakantieherinneringen van voor ons.

Vlieland


Het is een geweldig eiland.

Jaren geleden ben ik eens twee weken met twee vriendinnen en twee honden op Vlieland geweest, Een van die vriendinnen was erg ziek geweest en nog niet helemaal aangesterkt. Tijdens onze eerste week op het eiland voelde ze zich niet lekker. Omdat een van mijn honden wat mankeerde had ik in het grote café aan de haven gevraagd of er een dierenarts op het eiland was. Die was er niet maar "wij hebben dokter Deen, die doet ook reparaties aan honden" zei de man achter de bar terwijl hij mij mijn wisselgeld teruggaf, "ja" vulde een stamgast aan "wij zeggen altijd: Dokter Deen we nemen er nog een". Op de terugweg naar ons huisje in de Duinen en onze zieke vriendin had ik het telefoonnummer van Dr. Deen vast genoteerd. Ondanks dat wij onze patiënt op woensdag, donderdag en vrijdag aangeboden hadden contact met de dokter op te nemen besloot ze pas op zaterdagochtend dat een doktersbezoek niet meer uitgesteld kon worden. Ik werd als vrijwilliger aangewezen de dokter te bellen en als patiëntenbegeleider mee te gaan. We konden meteen terecht, daar zaten we tegenover de toen nog onbekende Dr. Deen.  Na wat vragen en een onderzoekje konden we de praktijk verlaten met de diagnose gordelroos. Zieke vriendin was nu helemaal aan huis gekluisterd, dus we gingen met zijn tweetjes het strand op en naar het dorp voor de boodschappen met een wenslijstje van de zieke vriendin. Op een dag had gordelroosje een onbedwingbare behoefte aan noga. Dus wij de slijterij annex snoepwinkel binnen. Wij hadden meer behoefte aan een roseetje, dus we hadden beide afdelingen nodig. Nadat we wijn hadden gekocht en afgerekend verlieten we de slijterij en gingen de ernaast gelegen snoepwinkel binnen. De winkelier had dezelfde route afgelegd maar dan binnen. Vriendin beheerde de huishoudpot en toen zij haar portemonnee trok zei de slijter/snoepwinkelmeneer : "en nu de noga mee, dan is iedereen tevree". Na "dr. Deen we nemen er nog een" en de poëtische uitbarsting van de winkelier begrepen wij dat je op Vlieland geacht werd te rijmen. En dat hebben we gedaan, we spraken alleen nog in dichtvorm, tot grote ergernis van gordelroosje.


En nu de noga mee, dan is iedereen tevree





Toen ik hoorde dat er een serie zou komen met Monique van de Ven in de rol van Dr. Deen, moest ik die natuurlijk hebben. Herman is erg van de kortingen, kortingsbonnen en bonuskaarten, dus toen omroep Max een aanbieding had van de complete Dr. Deen serie op DVD sloeg hij aan het rekenen. Het lidmaatschap van MAX woog niet op tegen de kosten van de DVD box, dus sinds enige tijd zijn wij de trotse bezitters van een abonnement op het MAX Magazine.
Ja ik vond het eerst ook een beetje gênant, ik lees het blad in het diepste geheim, je hebt toch zo het gevoel dat als je lid van Max bent de rollator, de inlegzooltjes en de hoortesten binnenkort realiteit zijn.

Gisteren na het ophalen van de vakantieherinneringen dook Herman in de krant en ik pakte noodgedwongen de nieuwe Max. Noodgedwongen omdat mijn E reader aan de voeding lag.

Onze vakantieplannen zijn al gemaakt, maar toen ik de MAX opensloeg was ie daar, op bladzijde 1 meteen, de ideale vakantie. Een najaarsactie, dus helemaal passend in Hermans kortingenfilosofie. Een midweekje naar Sauerland. Een all in vakantie, het zag er best goed uit en echt niet duur voor alle ontbijtbuffetten en 3 gangen dinertjes. Maar het waren de extraatjes die mij bijna over de streep trokken. En ik zeg met nadruk BIJNA.
Let op, inbegrepen zijn:
  • Magic Woboshow ?????
  • Fakkelwandeltocht 
  • Bingoavond  !!!!!!!
We hebben unaniem besloten toch niet op het aanbod van MAX in te gaan hoewel ik graag een blog zou schrijven over de Magic Woboshow voelen wij ons niet aangetrokken tot fakkeltochten en bingoavonden. Dan geven we toch de voorkeur aan de Veluwe of Vlieland. Herman en ik zijn in 2011 samen nog een keer op het eiland van Dr.Deen geweest, met honden uiteraard. Vlieland is een geweldig eiland en we gaan zeker nog een keer.
We gaan ook graag met de honden een weekje of een midweekje weg.

Dit jaar gaan we naar de Ardennen, naar een Bed & Breakfast waar we eerder zijn geweest, met de honden, want zo staat op de site van Chez Maranoa, de hond gaat met vakantie en de baas mag mee.

In oktober als ook deze zomer weer herinnering is krijgen jullie een blog over deze gastvrije mensen en hun gezellige bed & breakfast waar we ons zo welkom voelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten