donderdag 1 januari 2015

Decembergekte


Casper vertelt:


Gelukkig is het januari en ligt de raarste maand van het jaar weer achter ons.
Mijn mensen zijn niet veel waard vandaag, dus ik wens jullie namens mijn mensen en Carlie een heel gelukkig nieuwjaar.

Veel van mijn collega-honden zullen met mee eens zijn dat mensen soms moeilijk te volgen gedrag vertonen.
Ik heb diverse trainingen met ze gevolgd en ik heb geleerd dat je ongewenst gedrag moet negeren.
Meestal lukt het wel, maar in december vertonen ze ernstig afwijkend gedrag. Gedrag dat direct invloed heeft op onze dagelijkse routine en daar houd ik niet van.

Ik  ben gesteld op orde en regelmaat en ik wil dat ze zich aan mijn schema houden.
Om 7 uur 's morgens dienen ze beneden te komen. Meestal is mijn vrouwmens eerst, ik wacht haar op met een krant in mijn bek, Dat vindt ze leuk, het is haar krant want ze roept elke dag weer :"dat is mijn krantje". Ik laat haar een paar rondjes achter mij aan om de tafel rennen. Als we die onzin achter de rug hebben wil ik heel hard op mijn rug net boven mijn start gekriebeld worden. Dat is zoooo lekker. Dan gaat ze naar Carlie, die zit op de bank met haar eend in haar bek te wachten tot ze heel zachtjes geaaid wordt.

Dan komt mijn manmens naar beneden en voer ik de krantjes komedie nogmaals op. Hij roept dan dat het zijn krant is, het wordt tijd dat ze  beslissen wie zijn krant het nu eigenlijk is.

Dan ga ik met mijn manmens een rondje lopen. Toen mijn vrouwmens nog gewoon liep ging zij met Carlie. Tegenwoordig gaat mijn manmens met ons allebei. Als we maar goed uitgelaten worden heb ik er geen moeite aan dat ze hun schema's in onderling overleg aanpassen.

Het hele jaar door liggen de zaken hier redelijk duidelijk. dan wordt het half december en zetten ze allerlei grote dozen in de kamer. In één doos zit een bomenbouwpakket en mijn mensen zetten samen gezellig een boom in elkaar. Dat vind ik al achterlijk. Bomen buiten zijn om tegenaan te piesen, maar een namaakboom binnen is raar. Het wordt nog gekker, ze doen een snoer lichtjes in die boom en vervolgens hangen ze er allemaal dingen in. Die boom moet op de plek van mijn mand staan, dus mijn mand staat tijdelijk naast die van Carlie. Dat vind ik zelf een betere locatie want vanaf die plek zie ik de tuin en de kamer en kan ik mijn mensen goed in de gaten houden.

Jammer genoeg gaat mijn mand in januari altijd weer naar zijn gewone plaats. Maakt me niet veel uit, ik lig toch meestal op mijn bank.  Ik moet een foto leveren voor de kerstkaart, ik heb deze mensen al bijna mijn hele leven dus ik heb al 5 kerstkaarten met als thema Supercassie.

Het summum van de decembergekte is de laatste week. Er is veel lawaai buiten en het ruikt ook gek, Ik ben niet bang voor die knallen maar Carlie wordt in de loop van de week steeds zenuwachtiger.
De laatste dag van het jaar laat mijn manmens ons 's avonds nog even uit. Gisterenavond durfde Carlie niet naar buiten, ze hebben geprobeerd haar in de tuin te laten plassen, zelfs dat durfde ze niet.
Ze klom zelfs bij mijn vrouwmens op schoot. Zo kinderachtig. Ik hou niet van dat gedrag. Ik wil zelf niet op schoot maar ik vind het ook niet prettig dat zij bij mijn vrouwmens zit. Daar zeg ik op een gegeven moment wat van.  Eén wafje is voldoende en Carlie springt op de grond.
Geen gezicht toch, twee van die wijven op één stoel



Supercassie slaapt er gewoon doorheen. Ik word alleen wakker als er iets te eten is.

Vanmorgen was alles weer rustig, buiten maar vooral ook binnen. Niet vooruit te branden die mensen op 1 januari. Morgen wordt die boom weer afgetuigd en uit elkaar gehaald, mijn mand gaat terug naar zijn gewone plek en wij kunnen gelukkig ons normale leven hervatten.

Hahaha, Carlie moest toch nodig piesen vanmorgen, joh.

Morgen gaan we over tot de orde van de dag en hebben we een jaar rust. Nog 12 maanden en dan beginnen ze weer aan het volkomen overbodige decemberritueel.

Carlie en ik wensen al onze medehonden een goed geregeld jaar toe, met je eten op tijd en regelmatig een flinke boswandeling. En zorg dat je je mensen goed onder controle houd.

Lebbers van Carlie en een kwispel van Supercassie.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten