woensdag 2 april 2014

Communicatie

Alle menselijke relaties vallen of staan bij een goede communicatie. 

Dit heb ik pas gehoord, echt gebeurd.

Hoe het ging:

X:"Hallo?

Y:"Ja met mij, ik denk ik bel maar even want per mail komen we er niet uit"

X:"Ik vind de toon die je aanslaat niet kunnen"

Y:"Maar ik hoor niets van je, ik zit maar te wachten, ik weet toch niet wat je besloten hebt?"

X"Ik heb je toch een brief geschreven?"

Y"Brief, wat voor brief? ik heb geen brief ontvangen"

X"Nee, dat kan ook niet want die ligt hier nog op een stapel"

Y:"Dan weet ik toch niet wat je geschreven hebt?"

X:"Maar dat staat in die brief"

Y:"Maar die heb ik niet kunnen lezen, want die heb je niet verstuurd"

X:"Nee, dat klopt, die brief is niet verstuurd, dat vond ik niet verstandig"

Y: "Kun je het niet vertellen nu dan?
 Kun je niet zeggen wat in die brief staat zodat we een oplossing kunnen zoeken?"

X:"Nee, want ik heb het allemaal al geschreven, nu heb ik geen tijd meer voor je, ik moet weg"

Y:"Wanneer praten we dan verder?"

X:"We laten het nu rusten want ik heb belangrijker dingen te doen. Ik bel je van de week terug"



En toen....... niets. 


Hoe het had moeten gaan:

Locatie: restaurant, X en Y ontmoeten elkaar.
kus, kus, kus.

X:" Hoe is het met je?"

Y: "Gaat wel en met jou?"

X: "Moeilijk"

X en Y bestellen een thee en een maaltijdsalade.

X : "Ik heb besloten de zaken tussen ons op deze wijze af te wikkelen, ik wilde je dit niet per brief laten weten, ik snap dat het teleurstellend voor je is, maar gezien mijn huidige situatie heb ik geen keus.

Y: " Het is inderdaad een streep door de rekening, maar ik begrijp waarom je tot deze beslissing bent gekomen, ik waardeer het enorm dat je me het eerlijk vertelt."

X: " Ik hoop echt dat het goed met je gaat in de toekomst en als ik iets voor je kan doen, laat me dat dan weten"

Y: "Ik denk dat ik het wel red, ik hoop dat het leven voor jou ook gauw wat makkelijker wordt en hou me op de hoogte. Ik dank je in ieder geval voor de afgelopen 25 jaar. Ondanks het feit dat je onze overeenkomst af en toe hebt geschonden en ondanks dat ik daar behoorlijk last van heb gehad, heb ik je altijd graag gemogen.

X:" Jij ook  bedankt voor alles, vooral voor je vriendschap en loyaliteit. Wil je nog een espresso?

Y: " Nee dank je, ik ga, bedankt voor de lunch en het ga je goed.

3 kussen en Y loopt, vechtend tegen de tranen het restaurant uit, X blijft achter, denkt even, nog heel even aan Y. Rekent af en gaat verder, verder met een hectisch leven, verder met belangrijker zaken.

En toen...... niets

Maar wel een ander niets, een respectvol niets. Een niets waar je mee verder kunt.

Communicatie, alle relaties vallen en staan ermee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten