vrijdag 22 februari 2013

Droge huid

Zachte of droge huid:




Mijn dag begint met een uitgebreide douche. Nou niet helemaal, ik begin met koffie en een rondje met Carlie. Ik doe de eerste ronde met Carlie en Herman een uurtje later de eerste ronde met Casper.
Mijn wandeling met Miss World is dus voor de douche. Haar rechtovereind, nog geen lenzen in en in vrije tijdskleding. Dat is nu niet zo erg, zoveel volk loopt er om 6.30 niet over straat en het is nu nog behoorlijk donker. In de zomer is dat een ander verhaal, maar dat zien we dan wel.

Dan de douche, daar wil ik het eigenlijk over hebben. Herman heeft laatst 2 flesjes doucheschuim voor me meegenomen. Zelfde merk (begint met een F en eindigt op een A), zelfde model maar andere kleur flesje.  De flesjes staan naast elkaar, de ene heeft als opschrift: `smooth skin` en de ander `dry skin`.

Als je van fles smooth een zachte huid krijgt, krijg je dan van fles dry een droge huid?

Of helpt flesje dry tegen een droge huid, logisch gedacht helpt flesje smooth dan tegen een zachte huid?

Een dilemma, elke ochtend weer, ik wil geen droge huid, ik wil een zachte huid. Ga ik voor tegen droog of voor zacht of andersom?
Ze zijn allebei goed hoor en ze ruiken allebei lekker, maar dit vraagstuk laat me niet los.
Er zit iets onlogisch in.

Dag-/en nachtcrème


Ik  heb ook een keer problemen gehad met dag-/en nachtcrème. Ik loop al even mee, dus ik heb smeersels voor de rijpe huid nodig. Ik haal de potjes uit de verpakking en gooi de papieren doosjes weg.

Wat denken jullie?

Exact hetzelfde die twee potjes met in heeeel kleine lettertjes `dag en nacht` er op.  Nou meneer de smeerseltjesfabrikant, heb je er ooit bij stilgestaan dat bij een rijpere huid ook rijpere ogen horen?

Ik denk er niet altijd aan een leesbril mee naar de badkamer te nemen en Herman is ook niet altijd in de buurt om voor te lezen. We hebben de prachtige potjes ontsierd door er met viltstift een N en een D op te zetten.

Nu let ik er op:  dag-/nachtcrème voor de rijpere huid met potjes die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn. Bijvoorbeeld de nachtcrème met een nachtblauw dekseltje, dat kan ik zelfs onthouden en het spaart me heel veel denkwerk op een moment dat ontspannen zou moeten zijn.

Mijn eigen momentje in de badkamer-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten