maandag 28 januari 2013

Verdriet om je overleden honden

Verdriet om overleden honden


We zijn bezig met het adopteren van een Spaans meisje, een hondje dat het zoveel rotter heeft getroffen dan de honden die hun leven bij ons in huis hebben doorgebracht. 
Casper is net begonnen aan dat leven, hij wordt in april 3 jaar en we hopen dat hij nog heel lang bij ons is.
Nu we zo bezig zijn met Yuda en vol ongeduld wachten op de gezondheidsuitslagen (daarna kunnen we de volgende stap pas nemen) praten we nog meer dan normaal over onze overleden kanjers. Natuurlijk zullen we ze nooit vergeten, de ene hond vervangt de andere niet.

In de rouw om je hond

Jimmy was er al niet meer toen Casper kwam maar Joy heeft een groot deel van zijn opvoeding op zich genomen. Joy, onze moederoverste, eerst heeft ze Jim beschermd toen hij ouder werd en daarna Casper toen hij pup was. Het is deze maand 3 jaar geleden dat we Jim moesten laten gaan, het plotselinge overlijden van Joy is nog geen 5 maanden geleden. Soms springen me nog de tranen in de ogen als ik aan haar denk.

Als we op zondag met Cas in Almeerderhout lopen, komen we langs een plekje aan de vaart waar Jimmy en Joy altijd zwommen, elke keer zie ik ze daar nog staan, Jimmy wachten op de bal en Joy op onze toestemming om te mogen zwemmen. De week voor haar overlijden waren er, toen kon ze zelf het water niet meer uitkomen. Dat gaf niet, ze wachtte vol vertrouwen tot haar baas haar hielp. De week na haar overlijden waren we er met zijn drietjes. 
Misschien lopen we er binnenkort weer met twee honden, maar 1 ding is zeker, op dat plekje denken we altijd even aan Jimmy en Joy

Jimmy of his Master´s Choice, geboren 9 oktober 1994, overleden 22 februari 2010


Overjoyed from the Golden Future, geboren 30 maart 2001, overleden 16 september 2012




 Since you´ll never be forgotten
We pledge to you today
A hollowed place within our hearts
where you will always stay



2 opmerkingen:

  1. Mens, wat een liefde krijgen die honden toch bij jou. Het is maar goed dat jullie moeten kiezen en niet al die honden, want dan was het overvol bij jullie thuis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb met Jim afgesproken, in het volgende leven wordt hij mijn baas en ik zijn hond. Dus kijk niet raar op als je me af en toe met een tennisbal in mijn bek ziet, dan ben ik aan het oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen